Catering – Gastvrijheid & Communicatie
Je bent betrokken bij het voorbereiden van eten en drinken en serveren van gerechten. Het is belangrijk dat patiënten zich welkom voelen, dus gastvrijheid staat centraal. Dat maakt jouw eigen werk waarschijnlijk ook stukken prettiger.
Deze training behandelt o.a. wat gastvrijheid is, communiceren en wat er mis kan gaan.
Na deze training weet je wat gastvrijheid in het ziekenhuis betekent en hoe je kan communiceren met gasten en collega’s op een effectieve manier.
-
Vooraf verkennen
- Welkom bij de module: Gastvrijheid & communicatie
- Doelgroep
-
Gastvrijheid
- De gast zien!
- Gastvrijheid, wat is dat nou?
- PGO BD model
-
Communicatie
- Waarom communicatie
- Wat is communicatie
- Verbale communicatie
- Non-verbale communicatie
-
Wat kan er mis gaan in communicatie
- Ruis
- Misverstand
- Waarnemen
- Selectief waarnemen
- Interpreteren
- Evalueren
-
LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen
- Luisteren
- Samenvatten
- Doorvragen
- Gesloten vragen
- Terugkoppelen
-
Eindtoets
- Eindtoets
-
Zelfverklaring
- Zelfverklaring ondertekenen